lunes, 21 de mayo de 2012

Calafell pagarà més IBI l’any vinent

Degut a la situació econòmica actual, el grup municipal de CIU ha presentat la proposta de disminuir el coeficient multiplicador de la fórmula per a calcular l’IBI d’un 1,09 a un 0,99 perquè la ciutadania no hagi de pagar més IBI l’any 2013 i l’ajuntament no vegi reduïts els ingressos i recapti el mateix que s’ha recaptat l’any 2012.

Alhora, i junt amb aquesta proposta, el grup municipal de CIU ha fet d’altres propostes de modificació de les ordenances; una destinada a bonificar les empreses del municipi que creïn llocs de treball i siguin un motor econòmic per a Calafell i, l’altre, destinada a ajudar a les famílies amb més dificultats econòmiques tot facilitant el pagament de l’IBI en 8 mesos.

Segons ha manifestat la regidora de CIU, Montse López “aquestes propostes són mesures socials, mesures que es poden aplicar perquè donen facilitats a la ciutadania i no perjudiquen l’Ajuntament”.

Alhora, López manifestava “L’equip de govern ha previst recaptar, amb la votació en contra a la nostra proposta, 1,5 milions d’euros més que l’any 2009. Tenint en compte que l’ajuntament està endeutat en més de 20 milions d’euros i que el pla Zapatero ha aportat 6 milions d’euros més…han de refiar d’aquests diners per a poder fer polítiques socials?? no serà que hi ha hagut una mala gestió amb revisions de projectes no necessàries, contractacions dubtoses i amb uns sous astronòmics?”.

El portaveu del grup municipal, Joan Olivella, al finalitzar el ple ha manifestat que “novament, l’equip de govern ens ha enganyat, dient que congelaria els impostos i no és cert. Convido a la ciutadania a comprovar-ho, comparant el rebut de l’any 2009 amb el rebut de l’IBI que es pagarà l’any 2010. Amb aquestes propostes el grup municipal de CIU pensava en les persones del municipi”.

_______________

Bien ¿qué les parece? CIU al final va a permitir que se pague el IBI en 8 plazos aunque no quiere gastar ingresos en política social, pero va a haber bonificaciones, van a bajar impuestos y van a bajar el IBI. Por fin un equipo de gobierno que cumple sus promesas electorales y lo que decía estando en la oposición. Joan Olivella es un alcalde de palabra.

¿Han alucinado? pues olvídenlo. Es todo mentira. Esas palabras tan chulas, tan preocupadas por la ciudadanía, son de Olivella hace 3 años. Cuando han entrado a gobernar, lo han subiro todo y lo único que he hecho es sustituir año 2009 por 2012 y 2010 por 2013. Para que vean la palabra de esta gente lo que vale: nada.

Por cierto que el enlace con esas palabras es de Angel Solé, que buscaba que lo enchufaran como fuera, y ahí está, el colmo, un neoliberal viviendo de enchufes. Un contrasentido, pero si me pongo a analizar contrasentidos con toda esta gente es que no acabo y me quedo sola.

Ahora dicen que es culpa del anterior equipo de gobierno pero la auditoría en la que Olivella iba a pedir responsabilidades ha sido como para pedírselas a él por tirar 40.000 euros a la basura. Quería esa auditoría para desacreditar al anterior equipo de gobierno, pero le ha salido mal.

El IBI ya saben que lo ha subido un 10% acogiéndose al decreto Rajoy, pero podía no haberlo hecho y buscar fórmulas para reducir por otro lado. Al contrario, ya explicaba Pipo que han subido todo y ya pueden ver que el servicio que dan es de pena.

Ahí queda eso. Sólo es para recordar a la ciudadanía que nos mintieron entonces y nos mienten ahora. Y nos está costando dinero. Y con una crisis galopante, que les da igual, ellos a lo suyo.

Las palabras, en internet, no se las lleva el viento.

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027