viernes, 6 de enero de 2012

Més detalls del primer atropellament del 2012

Des del Blog de Segur, ja tenim més dades de l'atropellament de fa uns dies al nostre municipi, el primer en aquest nou any 2012.

Primer de tot, cal que tots sabem diferenciar una cosa.

Des de 2005, la RENFE de sempre, es va dividir en dues parts:
- Renfe, l'encarregada dels trens.
- Adif, l'encarregat de les infraestructures.

A més, les Rodalies, les gestiona la Generalitat de Catalunya.



Per tant, quan ens referim a queixes per passos subterranis, tanques, passos superiors, etc, parlem de l'ADIF.

Si un tren està en mal estat, per exemple, parlem de RENFE.

Per altra banda, parlaríem de Rodalies de Catalunya en quant als horaris, preus dels bitllets, etc.

Ara, no s'ha de confondre quan un tren porta retard! La circulació dels trens la porta l'ADIF.

Dit això, aquí un resum del què va passar el dia 4 de gener:

El maquinista del tren amb destinació Lleida-Pirineus, amb parada a Sant Vicenç de Calders a 3/4 de 8 del vespre, comunica al lloc de control que creu haver atropellat un animal entre les estacions de Cunit i Segur de Calafell.
El cap de circulació avisa al tren que va darrere d'aquest, un Regional amb destinació Reus, amb parada a les estacions de Rodalies, que vagi "al tanto" en aquest trajecte. El tren va lentament però no hi troba res. Més endavant, entre Segur i Calafell, es troba restes d'un cos humà.
Mentrestant, el tren que ha causat l'atropellament està estacionat a l'estació de St. Vicenç de Calders, esperant agents de seguretat.
Policia, ambulància, i altres serveis, arriben al lloc del succés.
Un tren de Llarga Distància, direcció Barcelona, arriba al punt de l'atropellament i es troba que els dispositius de seguretat no el deixen passar.
En aquells moments es dóna l'ordre de que el Regional que tenia com a destinació Reus, marxi fins a l'estació de Cunit.
Durant l'atropellament, els trens de Mitjana i Llarga distància circulaven desviats per la línia de Vilafranca, mentre que els Rodalies finalitzaven el recorregut a l'estació de Cunit, amb un bus substitutori entre Sant Vicenç i aquesta estació.
A les 22h es restableix la circulació per una de les vies, mateix moment en que arriben els serveis funeraris.
Fins 1h i 40min després no es restableix la circulació per ambdues vies.
La víctima sembla ser una dona de més de 70 anys.
En total es van veure afectats més de 40 trens de Rodalies, Mitjana i Llarga distància.

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027