viernes, 27 de agosto de 2021

Ultim cap de setmana de peatges a l' AP7 i AP2

 


AP7 i AP2


L'AP-7. Després de liberalitzar a principis de 2020 el tram Alacant-Tarragona, de 373 quilòmetres, a partir d'l'1 de setembre d'aquest any desapareixen els peatges de dos trams més: Tarragona-la Jonquera (Girona) i Montmeló-El Papiol, dins de la província de Barcelona.

L'autopista AP-7 és una de les vies que suporta més trànsit. Pel tram que discorre entre Tarragona i la Jonquera, de 246 quilòmetres, passen diàriament al voltant de 48.000 vehicles.

També l'AP2 passa a ser gratuïta, acaben els peatges entre Saragossa i Barcelona.


C32

La Generalitat no allibera el peatge de la C32 entre Cubelles-Cunit i el Vendrell. La concessió acaba el 2039.

Intentant no perdre usuaris, aplicarà el mateix 1 de setembre, uns "descomptes": el peatge de Vallcarca costa 6,89 euros, amb la bonificació els veïns del Baix Penedès pagaran 4,13€. Pel que fa al de Cubelles, el cost és de 4,11 euros, mentre que amb el 70% de bonificació quedarà amb 1,23 euros. Els usuaris de cotxes poc contaminants, elèctrics o que duguin a més de tres passatgers podran arribar a el 75% de descompte en cada barrera. 

Per a aquests descomptes la Generalitat aporta 18 milions d'euros (res de nou, ja els aportava però ara es repartiran de forma diferent). 

Al setembre, hi haurà una nova reunió entre els ajuntaments que formen part del Pacte del Penedès Marítim, que són els que promouen aquestes rebaixes en els peatges.

Per beneficiar-se dels descomptes els usuaris hauran de tenir un sistema de telepeatge (Via T) o descarregar-se la aplicació gratuïta Awai, que mitjançant el localitzador GPS del telèfon mòbil detectarà i certificarà el recorregut del cotxe per cobrar el peatge amb el corresponent descompte.

La Generalitat vol implantar una vinyeta però el govern no està d'acord en traspassar-li les competències sobre carreteres pel greuge comparatiu que significaria un sistema de vinyeta només en les infraestructures viàries de la Generalitat.


BENEFICIS PELS USUARIS

La gratuitat de l' AP7 i AP2 beneficiarà enormement la mobilitat i la comarca del Baix Penedès (entre d'altres), per fí, tindrà unes vies ràpides de transport. Pels turismes, després de tants anys d'autopistes que s'han pagat vàries vegades, significa accedir gratuitament des de comarques com els dos Vallès o el Barcelonés fins la Costa Daurada. 

Pels transportistes, quan l'any passat es van alliberar els trams entre Tarragona i la comunitat valenciana, l'estalvi va ser de 300 milions d'euros pels usuaris i els transportistes van calcular un estalvi anual d'entre 2.000 a 2.500 euros per vehicle i d'uns 250 a 300 de mitjana pels turismes.


NOUS PEATGES AL 2024

El govern estudia, per l'any 2024, un sistema de pagament per quilòmetres recorreguts. Hi ha oposició a aquesta mesura perquè ja es recapten molts milions amb les concessions de les àrees de servei que ara gestionaran les administracions cobrant el canon corresponent. No és el mateix construir una autopista que mantenir-la.seran les administracions les que cobraran el cànon de les empreses que les gestioninseran les administracions les que cobraran el cànon de les empreses que les gestionin

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027