viernes, 17 de junio de 2011

ZONA BLAVA (Capítol I)

Finalitat. La zona blava té com a finalitat incentivar la rotació de vehicles facilitant la mobilitat i penalitzant l’aparcament de llarga durada. Es tracta doncs d’una mesura que no té ànim recaptatori, tot i que es pagui per l’autorització temporal d’aparcament per evitar que els vehicles es passin dies i dies aparcats en aquests indrets. Això té com a objectiu que, normalment en zones comercials d’alta afluència, sempre hi hagi espai d’aparcament per anar a fer unes gestions o compres. Fins aquí la teoria.

En la realitat és un sistema recaptatori per tres vies: per la via de recaptar en els parquímetres, per la via de recaptar les anulacions de denúncies i per la via de cobrament de multes.

Gestió. Normalment la gestió de les zones blaves s’encomana a una empresa, pública o privada. Si és privada ha d’haver-hi un procés públic i transparent per adjudicar-ho però ... feta la llei, feta la trampa!

Història. A Calafell, tot i que dins d’una dubtosa la legalitat, l’esperit de la llei va ser defraudat. L’any 2004, sent alcalde Triadó, es va adjudicar per un procediment “negociat” (imagineu com es va negociar) sense publicitat. Com diu el Plec de clàusules

perquè el pressupost de despeses de primer establiment (parquímetres, pintura , senyalització, etc.) és inferior a 30.000 € !!!. Tenint en compte el plec de prescripcions tècniques

S’havien de col·locar 21 parquímetres que, a un preu aproximat de 5.000 € per aparell, ja suposen 105.000 €, sense comptar el cost d’instal·lació, senyalització, publicitat, etc. Aquí ja comencem a veure que això no anava molt fi. No es podia dir que costava menys de 30.000 €, però aquesta era una de les condicions per poder adjudicar-ho “digitalment” amb qui s’havia “negociat”. Aquí teniu la clàusula novena del Plec econòmic i administratiu, dispensant la constitució de la Mesa de Contractació.

A qui es va adjudicar? A Logística Integral Urbana SL

Quina fiança va dipositar?

Cap, cero-patatero euros.

Quina durada tenia el servei? (extret d’una còpia del contracte original)


Això què vol dir? Vol dir que cap concessionari pot fer una inversió de 150.000 € (per posar un exemple) en maquinaria, senyalització, etc., per un servei que només té contractat per menys de 4 mesos. Què s’ha de fer llavors? Molt senzill. Com que el concessionari és (casualment) el mateix que ja explota la zona blava de El Vendrell, s’agafen les màquines velles, carraques i avariades d' El Vendrell, se'ls hi dóna una capa de pintura i es porten a Calafell. Resultat? Un pèssim servei de zona blava: màquines velles, de tipus i marques diferents, amb més hores avariades que en funcionament.

Qui hi surt guanyant?: la “parte contratante”, “t’ho dic de bona font” i "de primera mà"

Continuarà (és una amenaça!) ...

Capítol II: Com hem arribat fins avui?

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027