martes, 29 de enero de 2013

Els empresaris del sector turístic també demanen participació ciutadana


Durant la campanya electoral Olivella va parlar molt de la participació ciutadana. De fet hi va posar a algú dedicat al tema i va dir que el seu govern seria un model de participació (fins i tot en aquell video de campanya on deia que escoltaria als ciutadans). 

La realitat és que a dia d'avui només ha fet servir la participació ciutadana per justificar un nyap de carril bici inexistent i amb la col.laboració de 10 persones del municipi. Res més. I ja porten 19 mesos governant, camí de dos anys.

I no són només les associacions de veïns les que reclamen participació, també són els comerciants i empresaris del sector turístic els que veuen que es passa olímpicament d'ells.

Promoció turística és fer una botifarrada el 14 de setembre?, unes havaneres? amb això volen portar turisme rus? turisme de qualitat? De fet, a turisme, diuen a la seva web que "es duran a terme accions promocionals en els principals mercats emissors de Calafell: Saragossa, Logroño, Vitoria, Alemanya, Holanda, Suïssa, Àustria i França". Està molt bé, autocars plens de turistes a menjar botifarra !!!...

Ni turisme rus, ni de la cantonada. Amb aquestes coses i sense consultar amb els que de veritat saben el que necessita Calafell (els professionals) malament rai.

No cal escriure més, queda ben clar amb el que publicava ahir el Diari de Tarragona:
Pero empresarios que asistieron a la reunión y que prefieren el anonimato lamentan que el plan se ha preparado consultando poco a los profesionales para aprovechar su experiencia y lo que conocen de otros destinos turísticos de nivel mundial.
Señala el sector empresarial  que la promoción debe ir más allá que organizar fiestas que atraigan  a visitantes para un par de jornadas.
Se debe crear una imagen de ciudad y un motivo de visitarla para todo el año. Y eso pasa por tener una localidad limpia, ordenada, con iluminación en las calles, aceras en condiciones y seguridad.
Los empresarios lamentan que con la proximidad de un mercado cercano tan potente como es el de Barcelona no se realicen promociones que hagan atractiva la localidad con el patrimonio cultural y las playas que pueden aprovecharse todo el año.