lunes, 20 de diciembre de 2021

L’Ajuntament ofereix locals municipals per a instal·lar-hi caixers automàtics

 La mesura permetria pal·liar el tancament d’oficines bancàries dels darrers mesos

L’Ajuntament de Calafell ha ofert locals municipals per a instal·lar-hi caixers automàtics. Aquesta mesura permetria pal·liar, parcialment, el tancament d’oficines bancàries que s’ha produït al municipi en els darrers mesos. Si més no, pel que fa a l’accés a l’efectiu. L’oferta d’espais és, en principi, als nuclis del Poble i de Segur, que són els més afectats per la pèrdua de sucursals.


L’oferta s’ha fet inicialment a les entitats amb presència al municipi, sense descartar, però, cap banc que hi pugui estar interessat. Hi ha converses en marxa, algunes molt avançades i amb expectatives de reeixir.


L’alcalde de Calafell, Ramon Ferré, explica que “som del tot conscients que recuperar caixers automàtics només resol una part del problema, la de la disponibilitat de metàl·lic. No soluciona la situació de les persones que necessiten de l’atenció presencial, per no tenir possibilitat o habilitats per usar els canals digitals dels bancs”. O que, afegeix, “només la poden aconseguir fent un llarg desplaçament, fins i tot a altres municipis. I això, tant per anar a l’oficina com per treure diners”.


Ferré, tanmateix, apunta que “oferir locals sí que està en mans nostres i així ho estem fent. I esperem que aquestes facilitats facin que els bancs s’apuntin a la idea”.


Cursos per a les persones grans

Aquesta oferta de locals no és l’única mesura adoptada per l’Ajuntament per a atenuar l’efecte del tancament de sucursals. Aquesta tardor, ha adaptat els cursos de competències digitals bàsiques que ofereix a les persones grans i hi ha inclòs l’ús de la banca en línia o de l’aplicació La Meva Salut. La tercera edat és la més afectada per la digitalització a tota velocitat que la pandèmia i les restriccions han comportat en les nostres vides, ja que tenen més dificultats per manejar-se en entorns virtuals.


“Però en aquesta decisió també hi ha influït, òbviament, el fet que al nostre municipi la banca presencial ha patit una reculada durant 2021, i que també el segment de població més afectat ha estat el de les persones grans”, diu la tinent d’alcalde d’Igualtat i Drets Socials, Helena Rubio.


Protesta unànime

Recordem que l’Ajuntament, per unanimitat de tots els grups polítics, va aprovar el passat juliol una protesta pel tancament de sucursals que s’estava produint en aquells moments. En aquell acord s’afirmava que totes les persones han de tenir garantit el dret als serveis bancaris amb independència de les seves habilitats digitals i de la localitat o nucli de població on visquin.


També expressava el suport municipal als col·lectius de persones afectades pel tancament generalitzat d’oficines bancàries i la supressió o reducció de l’atenció personalitzada al nostre municipi, que provoca l’exclusió d’aquestes persones dels serveis bancaris, com és el cas de bona part de la gent gran, i considervaa indispensable l’atenció personalitzada per a les persones que, a causa de la bretxa digital, no tenen accés a la banca digital ni als caixers automàtics.



Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027