lunes, 25 de agosto de 2008

Multas o resaltes

El achuntameng dice ahora que los resaltes (badenes o polis tumbados) que instalaron antes no son democráticos porque nos fastidian a todos, a los que no corremos y a los que sí lo hacen. La solución es un vehículo con radar. Ya comenté lo de los badenes en su día así que la única pregunta que se me ocurre es si reinvertirán el dinero que obtengan con las multas en mejorar las calles de Segur o bien en cubrir los 1500 eurazos extra para dietas que se han asignado por la cara. Los badenes son ilegales (hay sentencias que sientan jurisprudencia) puesto que según la Ley de Tráfico toda vía debe estar libre de obstáculos para circular y, además, no se puede regular el tráfico con elementos que dañen a los vehículos. Pero cuando un ayuntamiento no es capaz de regular el tráfico como corresponde, suele adoptar los badenes como medida de control, aunque luego si hay denuncia les toca pagar los daños y la indemnización e incluso quitarlo.

En este sentido la actitud del ayuntamiento me huele a simple recaudación , a que van a quitar pocos resaltes y van a meter multas por todas partes. Pero ya digo, "sólo" me huele de momento, ya veremos que pasa. Ojalá me equivoque.

_____________

L'AJUNTAMENT DE CALAFELL TROBA EN UN COTXE AMB RADAR CAMUFLAT LA ALTERNATIVA ALS RESSALTS. (Vilaweb - El Punt Digital)

El consistori recupera un estudi sobre la mobilitat del municipi de la Fundació RACC per actualitzar-lo i buscar solucions

MIREIA LACÀRCEL. Tarragona
Tot i que la majoria de consistoris són partidaris d'implantar ressalts a les vies urbanes per tal d'evitar que els conductors superin la velocitat permesa, el consistori calafellenc busca alternatives per no instal·lar-ne més. Així, la regidoria de Via Pública i Seguretat Ciutadana comprarà un vehicle radar que es camuflarà pels diferents carrers de la població per tal d'enxampar els infractors i poder-los multar. A banda, l'actual govern ha recuperat un estudi de mobilitat de Calafell fet fa uns anys per la Fundació RACC. L'objectiu és actualitzar les dades de l'estudi i buscar solucions per a la fluïdesa del trànsit i la reducció de velocitat a les vies urbanes sense haver de recórrer als ressalts o les esquenes d'ase, ja que l'actual govern no n'és partidari.


+ Ressalt situat a la carrerada d'en Ralet de Calafell, un carrer amb un pendent fort.
Foto: M.L.

Des de que fa un any Jordi Sánchez lidera el nou govern municipal de Calafell, ha estat molt constant en una idea: crear un municipi de qualitat i excel·lència. Justament per aquest motiu, l'executiu vol evitar la col·locació de més ressalts als carrers per limitar-hi la velocitat. Després de buscar diferents opcions, la regidoria de via pública i seguretat ciutadana ha decidit que comprarà un cotxe radar, que es pot camuflar en els diferents vials de tot el municipi, per tal d'enxampar tots els infractors.

«Des que nosaltres vam entrar al govern no hem col·locat ni un ressalt més al municipi, perquè creiem que el seu ús és perjudicial tant per als vehicles que hi passen com per a les persones que els condueixen», explicava el batlle socialista. Segons Sánchez, les esquenes d'ase poden provocar lesions a aquelles persones que hi passin per sobre i que portin pròtesis als malucs, i també suposen avaries en els vehicles, com ara el trencament de molts càrters que rasquen amb les plataformes quan hi passen. «No volem que Calafell es converteixi en un salt d'obstacles, per això hem buscat alternatives als ressalts per a la reducció de velocitat», puntualitzava l'alcalde.

RESSALTS POC DEMOCRÀTICS

A més, fa pocs dies la regidora de Via Pública i Seguretat Ciutadana, Ana Maria González, argumentava que els ressalts són un mètode injust. «Tots els conductors, excedeixin o no la velocitat permesa han de passar pels ressalts, i no és just que a tots se'ns tracti de la mateixa manera, quan hi ha ciutadans que realment no necessitarien aquests bonys per complir la normativa, per això el més efectiu és sancionar aquells que realment condueixen més de pressa del permès», argumentava González. L'alcalde ratificava aquesta posició i considerava que la sanció és l'únic mètode possible. «Posarem el cotxe radar en llocs camuflats, i així enxamparem els conductors que realment no compleixen la llei, mentre que els que sí que la compleixin no tindran cap perjudici.»

ESTUDI DE MOBILITAT

Fa uns anys, la Fundació RACC va fer un estudi sobre la mobilitat del municipi de Calafell que no es va acabar. Ara, l'executiu ha volgut recuperar aquest estudi i posar-lo al dia. I afirma: «La nostra intenció és treure uns quants ressalts existents i que són un escàndol per les seves dimensions, com ara un que hi ha a la carretera de la via del tren. Ara bé, n'hi ha d'altres, com els propers a les escoles, que els mantindrem. I també ens plantejarem de substituir unes quantes esquenes d'ase per semàfors o per altres mètodes. Aquest és el cas del ressalt situat davant de l'estació de Renfe de Calafell, on encara no se sap si hi posarem un semàfor regulador o canviarem el ressalt actual per una plataforma més llarga que no malmeti tant els cotxes.»

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027