En aquesta entrada, on es parla sobre la remodelació de l'estació de tren de Segur, podem trobar un comentari que intentaré aclarir.
Comencem.
Això que la majoria de persones penseu és perquè estàveu, o millor dit, estàvem, mal acostumats.
Si aneu a l'estació de Sant Vicenç de Calders, per exemple, veureu que heu de donar una volta força més gran que la que s'ha de fer actualment a Segur, però ningú es queixa. Per què? Perquè des de sempre ha estat així.
El cas de Segur és que sempre s'ha pogut accedir a l'estació des del carrer, fent més ràpid l'accés, però provocant un nombre major de frau.
A mi, personalment, em molestaria pagar el bitllet i veure com d'altres viatgen sense pagar, aquesta és la qüestió.
En els temps que corren, el frau s'ha disparat pel que fa al viatjar sense bitllet, i aquests passos només comporten que la gent es col·li.
Podreu dir "però és que a Vilanova hi ha un accés pel cantó mar amb torniquets!".
Sí, d'acord. Veiem una imatge:
Creo haber leído en alguna parte que uno de los mandatos de Adif es facilitar el acceso a las estaciones.
Está claro que lo que han hecho en Segur (y también Casteldefels) es todo lo contrario y el único motivo es restringir al acceso a las instalaciones con fines recaudatorios.
Es decir, los que pagamos el billete (muchos con abonos mensuales o trimestrales y de forma anticipada) son los penalizados.
La solución es de lo más económico y fácil, abrir de nuevo el acceso tapiado a la vía 2 y instalar un torniquete para validar el billete.
Me gustaría presentar una queja oficial pero ¿a quién? ¿Qué parte de Adif es el responsable del desastre de la nueva estación de Segur?
Comencem.
Això que la majoria de persones penseu és perquè estàveu, o millor dit, estàvem, mal acostumats.
Si aneu a l'estació de Sant Vicenç de Calders, per exemple, veureu que heu de donar una volta força més gran que la que s'ha de fer actualment a Segur, però ningú es queixa. Per què? Perquè des de sempre ha estat així.
El cas de Segur és que sempre s'ha pogut accedir a l'estació des del carrer, fent més ràpid l'accés, però provocant un nombre major de frau.
A mi, personalment, em molestaria pagar el bitllet i veure com d'altres viatgen sense pagar, aquesta és la qüestió.
En els temps que corren, el frau s'ha disparat pel que fa al viatjar sense bitllet, i aquests passos només comporten que la gent es col·li.
Podreu dir "però és que a Vilanova hi ha un accés pel cantó mar amb torniquets!".
Sí, d'acord. Veiem una imatge:
Està clar, no? Hi han dos torniquets, però sempre oberts.
El motiu? Pel cantó mar no es pot adquirir un bitllet, ja que no hi ha ni personal ni màquines auto-venda, pel que es fa impossible accedir-hi si no es posseeix un títol de transport.
Què va passar? Que la gent destrossava els torniquets per col·lar-se, i van optar per deixar-los oberts.
Fem una prova? Reobrim el pas a la via 2 de Segur i hi instal·lem dos torniquets. Poso la mà al foc de que no duren ni una setmana, segur.
En breu, està previst instal·lar torniquets dins de l'estació, per això s'ha separat el bar en dues parts i s'ha tancat tot l'accés a l'estació, inclòs el pas de la via 2.
Aquest cas també ha passat en estacions com Calafell, Cubelles, Garraf, Castelldefels, etc.
Referent al tema de presentar una queixa; a l'estació de Segur la podràs fer, però, personalment, crec que l'únic que faràs és perdre uns minuts de la teva vida...
Resumint, el pas s'ha tancat com a mesura contra el frau, encara que d'altres el vegin com a fi recaptador.