domingo, 15 de julio de 2012

Carril Bici de Convergència? No, gràcies


Ens han presentat el nou nyap (el segon en un any respecte al que a carrils bici es refereix, primer va ser el de Sánchez i ara el d'Olivella) I ho han fet com un grandiós èxit de participació ciutadana i a més com una mostra de convivència.

Be, la meva opinió ja la vaig expressar en la taula de treball a la que vaig assistir. Però com que ni tan sols s'ha pogut saber qui participava en aquella taula fins que no s'ha publicat en aquest blog, perquè tot es va fer a porta tancada, sense ni tan sols permetre als veïns escoltar com es feia tot, sense cap mena de possibilitat de conèixer res fins que no estigués tot dat i beneit, doncs ara m'explico.

Primer de tot, no considero cap exemple de participació ciutadana cridar a 10 veïns del municipi, alguns dels quals no baixen al passeig ni en bici ni res ja que viuen lluny, però la seva opinió és tan respectable com la meva, ni tampoc fer-ho tot d'amagat. I quan dic d'amagat em refereixo a que ens van prohibir filmar, gravar o prendre ni una sola foto del que es va fer a porta tancada, en aquella taula de treball.Jo no vaig estar d' acord amb la solució presa de posar uns senyals i dir que allò era un carril de convivència. De conveniència potser sí, de convergència i a callar, també. Jo vaig apostar per un carril delimitat a la vorera inferior, en un sentit, i un altre marcat al passeig, en l'altre sentit, per no "robar" massa espai de passeig. Van dir que era molt perillós i el resultat ja el coneixen.Be, senyor Quim Vidal i senyor Olivella, "el movimiento se demuestra andando":

Y "andando" avui a la tarda, de 19.45 a 20.15 hem fet un passeig per la zona que va des dels "petanqueros" del port fins passat el carrer Rhin. No és gaire, poc tram, però suficient perquè vegin una sèrie de problemes.

- Plé de gom a gom
- La policia en bicicleta ja no hi és
- Per cert, com diu un comentari del blog ¿qui els ha posat bicis de muntanya per anar sobre asfalt? ¿potser han vist aquella sèrie americana Pacific Blue?
- Hi han zones, com les dels paradistes on no es pot ni caminar sense xocar uns amb altres
- Els ciclistes van per tot arreu, l'asfalt, la vorera inferior, el pas del port, perquè allà no hi cap tothom
- Els que fan footing o jogging (que van a còrrer, vaja) van per abaix, per la mateixa vorera que els patinadors i també molts ciclistes i patinadors perquè no hi ha espai per a tothom.
- Entre patinadors, skaters, corredors, ciclistes, gossos lligats i sense lligar, nens petits en bici de la mà dels pares...., be, senyors, jutgin vostés mateixos les fotografies que he fet entre les 19.45 i les 20.15. Aquí només en poso unes quantes, però totes estàn al facebook en aquest album.


Sobren més paraules, oi?

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027