martes, 30 de julio de 2013

La camama del carril bici i la incompetència d'un mal alcalde

He vingut a passar unes minivacances a Catalunya i no m'he pogut estar de venir a Segur ni que fos uns pocs dies. 
Escric ben poc al blog, tot i que el segueixo des de la distància. Disculpeu-me, però la meva vida passa a cavall entre Alemanya i els Estats Units d' Amèrica. No és el mateix viure a Terrassa i venir a passar temporades o caps de setmana a Segur i poder escriure essent coneixedor de primera mà d'allò que s'escriu que fer-ho des de la llunyania. 
He quedat de pedra llegint aquests mesos tota la història interminable del carril bici inexistent més car del món. Dic car i inexistent perquè és així: no existeix i això ha costat una fortuna. No tenim carril bici, però fer-ne un (nyap), desfer-lo, inventar-se un que no existeix, repintar sobre la vella pintura del carril bic antic i asfaltar. Tot això sembla que ha suposat una factura pels calafellencs al voltant de 300.000 euros segons uns o 400.000 segons altres. I no hi ha hagut cap conseqüència política. Sánchez va perdre les eleccions i Olivella les perdrà també. I els calafellencs hauran pagat per no tenir res. 
I ara et trobes que, com Olivella va córrer moltíssim per esborrar el "carril Sánchez", amb l'esforç va quedar esgotat el pobre i no li van quedar forces per fer un nou carril bici en condicions. Li va encarregar la feina a Joaquim Vidal i Rafel Solè, amb allò que ell va anomenar procés de participació ciutadana però que va convocar al 0,038% de la població (no riguin, això diuen que és participació ciutadana i amb aquesta excusa van fer el nyap del carril de convivència). 
Vidal i Solè, punyeta, el primer ja sabem tots que ha confós la participació ciutadana amb assistir a diferents festetes i firetes i fer-se fotografies al costat del seu estimat alcalde, i l'altre, en Solè, després de veure el desastre que ha fet als carrers de Segur que te'ls mires i semblen vells i pintats fa 15 o 20 anys després del nyap del pla de reordenació de circulació, em queda clar que tampoc han fet un carril bici i potser millor, veient la seva ineficàcia. Ara, ben segur que per cobrar el sou són molt, d'eficaços, vull dir. 
La meva sorpresa ha estat veure que han prohibit el pas de bicicletes. Embolica, que fa fort, si fan un invent que no val per res i malgrat que són moltes les queixes rebudes ells passen de tot i de tots, al final han hagut de prohibir. Com sempre. 
"Ja que sóc tan ineficient que no puc donar solucions, el que faig és prohibir." 
Endavant, prohibiu, que no es poden posar portes al camp. La gent va en bicicleta en les hores prohibides i ho continuarà fent. I no es pot multar a un ciclista per anar pel passeig en bici. Els cartells són erronis, no informen en castellà -per tant no tenen ni tan sols caràcter informatiu ni es podria sancionar ni amb infracció-. Seria per riure d'aquest absurd si no fos perquè això ens costa diners en forma de sou, del souo que cobra tota aquesta patulea política calafellenca. A mí no, jo no sóc contribuent, allà on visc ara, mira que fa fred, però es potencia l' ús de la bici, tenim ciclovies molt ben organitzades amb transport públic. No com a Calafell, que es prohibeix.
Així que vaig prendre alguna instantània divendres passat de ciclistes, passejant tranquil·lament sense molestar a ningú. Desitjo que algun dia Calafell tingui un alcalde capaç de fer un carril bici, serà un senyal de què comença a governar el seny i ja no esteu governats per clars exemples del principi d'incompetència de Peter en forma d' Olivella.









Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027