miércoles, 28 de noviembre de 2012

La recaptació de l'IBI per un pas subterrani...?

Atenció a la notícia que es publicava fa uns dies a El periódico...

Un altre atropellament del tren indigna Tarragona
  • Almenys set persones han mort aquest any a les vies de la Costa Daurada
  • Els veïns demanen a Adif i als alcaldes passos per travessar la via amb seguretat
Un comboi de l'Euromed va atropellar ahir D. F. S. S., de 67 anys, quan, segons els tots els indicis, travessava el pas a nivell del carrer de Gandesa de Salou (Tarragonès) amb les barreres abaixades. És almenys la setena mort, entre accidents fortuïts i suïcidis, que es registra aquest any a la línia ferroviària de la Costa Daurada. Alcaldes i, sobretot, veïns del territori estan indignats i reclamen que es facin passos que millorin la seguretat.

Segur de Calafell, Salou i Cambrils són els principals punts negres del traçat ferroviari català, on es registra el nombre més alt de morts. Ni Renfe ni Adif donen xifres oficials, però associacions de veïns de Segur -on fa més de 20 anys que reivindiquen passos soterrats- asseguren que des del 2007 s'han produït més de 30 morts a la Costa Daurada. «Estem indignats», va assegurar ahir Elena Rubio, de l'associació de veïns Sant Miquel de Segur de Calafell.


L'alcalde de Salou, Pere Granados (CiU), també estava ahir molt indignat. «Aquesta mort -va dir- se suma a les moltes que ja s'han hagut de lamentar» en una via que està pendent de desmantellar des de l'any 2000. Granados es refereix al projecte de desdoblament de la via única entre Vandellòs i Tarragona, que preveu canviar el traçat cap a l'interior per eliminar la barrera i el perill que les vies suposen per a moltes poblacions turístiques. «Però les obres fa molts anys que van amb retard», va afegir l'alcalde.

POBLES DIVIDITS / A Cambrils (Baix Camp), on aquest any han mort dues persones atropellades pel tren, l'alcaldessa, Mercè Dalmau (CiU), també es queixa del traçat ferroviari que divideix el municipi. «Suposa una barrera física per al poble i un perill constant», manifesta. «Seguirem reclamant que s'accelerin les obres» per al desdoblament, afegeix Dal-mau.

Més compromesa és la situació de l'alcalde de Calafell, Joan Olivella (CiU), que va guanyar les últimes eleccions municipals amb un programa electoral en què es comprometia a construir un pas subterrani al nucli de Segur.

<<Vam arribar a un acord verbal amb Adif a finals del 2011, però em temo que ens estan prenent el pèl>>, va manifestar ahir Olivella. El pas del carrer del Pisuerga, un dels cinc que es van arribar a projectar el 2003, segueix sense construir-se, com la resta. En aquest punt, on els veïns s'obren pas entre les tanques, va morir al setembre una dona que va travessar la via per anar al mercat dels divendres. A poca distància, al gener, va ser atropellada l'Angelina, una dona gran que travessava la via per recollir menjar als contenidors d'un supermercat.

«Fa més de 20 anys que reclamem passos segurs i no deixarem de lluitar ara», va explicar Rubio. Aquesta dirigent veïnal afirma que l'ajuntament no es pot escudar en Adif perquè «també és responsabilitat seva». Per això, la setmana passada van demanar a l'alcalde que inverteixi a construir el pas del carrer del Pisuerga els 1,2 milions de beneficis que ha obtingut el consistori per la recaptació de l'IBI.



















http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/sociedad/indignacion-tarragona-por-otro-atropello-del-tren-2257647

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027