viernes, 14 de marzo de 2014

La web municipal de El Vendrell premiada por su transparencia. La de Calafell... tampoco



El Vendrell es la web más transparente del Baix Penedès y de toda Tarragona. Calafell, estoo, mejor no hablamos. Vinga Joan, que se't veu el llautó ! 

Si al final va a tener razón el que hizo esta caricatura de la transparencia de Olivella:

La transparencia no es una tarea de titanes. Es una tarea. Y punto. La cuestión es si se quiere hacer o no. Porque el señor alcalde (y perdonen nuevamente que le llame señor pero todavía no le conozco bien) debe haberse creído que la transparencia consiste en decir que él y su equipo son transparentes. La transparencia hay que practicarla. Yo también puedo decir que soy guapo, pero si me quitan las cejas, el bigote pintado y el puro, pierdo mucho. Sobre todo sin el puro. Así que no basta con decirlo.

Olivella, cada vez menos transparente, porque él es uno de los que está poniéndose de buen año, con esas comidas de trabajo. Y también con las hamburguesas del Mcdonalds que no son comida de dieta, precisamente. Más que transparente se está poniendo opaco. Y eso que el que hoy es alcalde, dijo que uno de los problemas del anterior gobierno era "la manca de transparènciacuando estaba en la oposición y salió en una entrevista en este blog.

El suspenso se lo pone la UAB, que no es la Unión de Amigos del Blog, sino la Universitat Autònoma de Barcelona, Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania, que no es poco. De ahí tenemos el Mapa de les Bones Pràctiques de la Comunicació Pública Local a Catalunya (http://mapainfopublica.com/es) con los resultados de todas las webs de los 947 ayuntamientos catalanes. Se han analizado los datos que se iban recogiendo periódicamente en el observatorio del web del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (www.labcompublica.info).

Nosotros, en este blog ya publicamos lo que nos cobra el ayuntamiento por ese departamento de comunicaciones que parece que comunica lo que le interesa, lo que no interesa se lo guarda y que gestiona una web municipal que acaba de recibir "un cate" que van a tener que hacer recuperación en septiembre de cara a la pared.  Todo por 8.000 euros al mes, entre regidor y enchufados de alcaldía.


RESULTADOS 2013

  • Només el 43% dels webs dóna informació bàsica sobre l’alcalde o l’alcaldessa, nom i cognom, foto i partit polític; aquesta informació bàsica es redueix al 24% dels webs en el cas dels representants polítics que formen part del govern; i passa al 17% en el cas dels representants que formen part de la oposició. La biografia i/o currículum dels representants polítics encara és més limitada.
  • Només el 17% dels webs municipals dóna informació sobre la composició dels òrgans de govern; el 10% sobre el calendari de treball d’aquests òrgans; i el 9% sobre les seves competències.
  • Només a un 5% dels webs municipals es dóna informació sobre el Pla de Govern, el Pla d’Actuació Municipal i/o el Pla Estratègic; el 20% dóna informació sobre altres plans municipals (Agenda21, dones, joventut, etc.); i el 65% informa sobre el Pla d’Ordenació Urbanística o altres normes de planificació urbanística.
  • Només el 24% dels webs dels ajuntaments catalans publiquen el pressupost.
  • Les retribucions dels càrrecs electes les publiquen el 4% dels webs, i la relació de llocs de treball i les retribucions segons les categories només es publiquen al 2% de webs.
  • Les ordenances municipals es publiquen al 45% dels webs dels ajuntaments catalans.
  • La majoria publica notícies però només en el 4% aquestes notícies parlen de les actuacions dels membres del govern relacionades amb el rendiment de comptes.
  • Per contra, la majoria, el 88% dels webs informen sobre el que la llei anomena “el perfil del contractant” i les contractacions i les concessions signades per la Corporació amb empreses, entitats o persones particulars.
  • La majoria dels webs ofereixen eines per a promoure la participació ciutadana si bé de forma desigual; només al 24% dels webs s’ofereixen les adreces d’e-mails i/o formularis dels membres del govern.
  • El 67% dels webs ofereixen l’agenda d’activitats municipals i ciutadanes i la mateixa proporció publica el directori d’entitats del municipi.
  • El 54% dels webs faciliten que la ciutadania pugui comunicar incidències de la via pública, queixes o suggeriments.

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027