lunes, 18 de febrero de 2013

El Baix Penedès reclama bitllets de tren més barats

JOSÉ M. BASELGA- Diari de Tarragona | 16/02/2013 16:33


ICV planteja considerar a la comarca dins la zona 4, com Vilanona, i no a les zones 5 i 6, molt més cares. 

Són milers els veïns del Baix Penedès que a diari es desplacen a Barcelona per motius laborals o d’estudis. Les estacions de la comarca formen part de la xarxa de Rodalies de Barcelona de Renfe i hi són a la línia R4 (Sant Vicenç de Calders, El Vendrell i L’Arboç), per l’interior (Vilafranca) o la R2 (Sant Vicenç, Calafell, Segur i Cunit) per la costa (Vilanova). 

Un dels motius del creixement demogràfic de la comarca ha estat per la bona comunicació per tren amb Barcelona. Però amb motiu de la crisi, Iniciativa per Catalunya-Els Verds  (ICV) del Baix Penedès denuncia l’elevat cost que soposa pels residents desplaçar-se a la Ciutat Comptal. 

A la xarxa de Rodalies Sant Vicenç està a la zona 6, mentre que la resta hi són a la zona 5. I el preu és en funció de les zones. El conseller comarcal d’ICV, Toni Martínez, i el portaveu del partit a Calafell, Jordi Alvarez, han presentat una proposta de resolució al Parlament per deixar en suspens fins als 2016 l’aplicació de les zones tarifàries 5 i 6 de Rodalies al seu pas pel Baix Penedès. 

Es demana que les estacions de la comarca paguin com si fòssin de la zona 4, con Vilanova i la Geltrú. La mesura suposaria als usuaris una reducció del bitllet senzill que oscil·laria entre els 1,90 euros i 0,75 euros. El bitllet senzill de la zona 5 costa des de Barcelona 4,55 euros i per la zona 6 el preu és de 5,70. En canvi la zona 4 té un preu de 3,80 euros. En quant a l’abonament mensual, el més utilitzat pels habituals,  el cost és de 92,20 (zona 5) i de 110,50 (zona 6), mentre que l’abonament per la zona 4 és de 76,30 euros. 

El motiu de la demanda es perque el Baix Penedès, es una de les comarques amb un dels índex d’atur més elevats de Catalunya, superant les 12.000 persones «i per ajudar a les families a fer front a la crisi cal que les tarifes del transport públic puguin reduir-se». A més cada vegada hi ha més usuaris que han d’agafar el tren i ja no poden fer ús del vehicle privat.

Entrada destacada

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 y Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027

Informe-consulta-Pla-Mandat-Calafell-2030 Proposta-Pla-de-Mandat-2023-2027